- 0 kr
Vad innebär 1-3 leveransdagar?
Det korta svaret är 1 till 3 arbetsdagar. Varje morgon (vardagar) skriver vi ut alla beställningar som vi har i vår lista och packar dem.
Sedan kommer DHL, Posten samt UPS runt klockan 2 och hämtar allt. Hinner vi så packas även fler beställningar löpande under dagen.
Lägger man till exempel en order på söndag kväll så packas det på måndag morgon och skickas ut samma dag.
Bor ni nära Stockholm så kan paketet vara framme redan nästa dag, Bor ni längre ut i landet så kan det ta upp till 2-3 arbetsdagar.
När paketet anländer till sitt utlämningsställe så får ni en AVI per SMS i er mobil. Ni får även en bekräftelse via e-mail när vi behandlar er order som innehåller ett sändningsnummer samt en länk till där ni kan spåra ert paket. Har ni valt varubrev så levereras det till er brevlåda/dörr.
Skulle det hända att något som ni har beställt ej finns i lager, så ringer vi eller sms'ar, samt skickar ett e-mail till er och erbjuder dom alternativ som finns!
Vad innebär 30 dagars öppet köp?
Hos Jabb.se har alla kunder 30 dagars öppet köp. Det innebär att du kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor med obruten förpackning/försegling/teknisk plombering inom 30 dagar från att du mottagit ditt paket. Notera att vissa utgående REA varor endast har bytesrätt och ej öppet köp. Vid fall som detta finns det en text på produktens sida.
Vad innebär Produktgaranti?
Jabb.se vill att kunder ska känna sig nöjda och trygga när dom handlar hos oss. Som företag är det frivilligt att lämna en produktgaranti, men vi försöker att alltid kompensera våra kunder när ett fel uppstår, inom rimlig tid. Då dom flesta av våra produkter tillverkas av andra företag så måste vi först vända oss dit när ett fel uppstår. Vanligtvis är tidsramen inom ett år för att det ska godkännas.
Garanti gäller när det är fel på en produkt utan kundens påverkan - t ex dåliga sömmar, en boxboll som inte håller luften eller andra tekniska delar som inte fungerar som utlovat.
Beroende på vad som är fel så kan vi:
- reparera varan
- byta ut varan mot en ny
- göra avdrag på priset
- ta tillbaka varan och ge pengarna tillbaka
Garantin gäller inte alltid. Vid nedanstående punkter kan inte konsumenten kräva att garantin ska gälla:
- om en olyckshändelse inträffat efter det att konsumenten har fått varan
- vid vanvård
- vid onormal användning
- om konsumenten inte följt skötsel- och serviceanvisningar
- slitage över en längre period
Det går alltså inte att slita ut ett par boxningshandskar själv, och sedan byta ut dom efter ett år. Men om t ex sömmarna släpper strax efter köp, ett spänne är felsytt eller liknande produktfel så är det bara att e-maila oss med bilder och information på info@jabb.se